משכנתא לבניה עצמית

מצאתם את היישוב בו תרצו לגור להמשך חייכם – והחלטתם לבנות בו בית? ברכותינו! לבנייה עצמית ישנם יתרונות רבים אל מול רכישה מקבלן, אך בכל הקשור למשכנתא – מדובר בתהליך מורכב יותר, הדורש יעוץ וליווי קפדני ומקצועי. יועץ משכנתאות פרטי יוכל לסייע לכם לתכנן משכנתא המתאימה למידותיכם, תוך הצבת האינטרסים שלכם בראש סדר העדיפויות.

מהו השוני בין משכנתא לבנייה עצמית למשכנתא לרכישת דירה?

  • אחוזי מימון – במשכנתא לבנייה עצמית הבנק מעניק עד 70% מעלות הבנייה הכוללת, לעומת 75% ברכישת דירה.
  • הגורם המקבל את הכסף – במקרה של בנייה, הכסף עובר אליך מהבנק וממך אל הגורמים השונים אשר בונים את הבית בפועל. זאת בניגוד למשכנתא לרכישת דירה – בה הבנק מעביר את הסף ישירות למוכר הנכס.
  • תשלום בשלבים – משכנתא לבנייה עצמאית תועבר אליך בשלבים, בהתאם להתקדמות הבנייה בשטח.
  • שימוש בעודפים – אם לבסוף עלות הבנייה הייתה קטנה משחשבתם, תוכלו להשתמש בעודפי המשכנתא לצורך רכישת רהיטים ועיצוב פנים הבית, וזאת בניגוד למשכנתא לרכישת דירה.

תכנון משכנתא לבנייה עצמית

משכנתא לבנייה עצמית מקפלת בחובה התחשבות בנתונים רבים, המשתנים במהלך תקופת הבנייה וכן מערבת תשלום לגורמים שונים הפועלים בשטח. תכנון מושכל אשר לוקח בחשבון את כלל המשתנים וצופה שנים קדימה – יאפשר לכם לבנות את ביתכם במינימום של דאגות. לצורך כך, את האישור העקרוני לקבלת המשכנתא כדאי לבקש בשלב מוקדם ככל הניתן של הבנייה, שכן לגובה המשכנתא יש השפעה על התקציב הכולל שלכם ולבסוף – על מקום המגורים העתידי שלכם. תכנון משכנתא לבנייה עצמית חייב להיעשות על ידי יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה, ועדיף שיהיה פרטי – על מנת שיציב את האינטרס שלכם בראש סדר העדיפויות וינהל בשמכם משא מתן מול הבנקים על מנת להשיג עבורכם את התנאים הטובים ביותר.

משכנתא לבנייה עצמית – לא לוקחים לפני שמתייעצים

בונים את ביתכם וזקוקים למשכנתא? עומדים בפני התלבטות בעניין גובה המשכנתא והריבית? צרו עימנו קשר לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי ואדיב, ששם את האינטרס שלכם בראש סדר העדיפויות אל מול הבנקים השונים.   

השאירו פרטים

ונקבע שיחה ייעוץ ראשונית ללא התחייבות

דילוג לתוכן