קצת על משכנתא הפוכה

בעל נכס, איך תשתמש בנכס שבבעלותך בכדי לייצר הכנסה מיידית? הגיע הזמן שתכיר

"משכנתה הפוכה"

בלקיחת משכנתה הפוכה, ריבית איננה נושא שאמור להדאיג אותך, כיוון שאתה לא צריך לשלם אותה, או כל החזר אחר, באופן קבוע וחודשי כמו בהלוואת המשכנתה המוכרת.
המסלול, כשמו, הינו הפוך – במקום ללוות סכום כסף גדול בכדי לרכוש דירה חדשה, אתה מלווה כסף על חשבון הדירה שכבר קיימת, בכדי להשתמש בו כרצונך.

איך זה מגיע לך?

זכות לקבלת ההלוואה הזו נובעת מעצם היותך בעל דירה, מה שהופך אותה לייחודית וייעודית עבור אנשים שמוכנים לפעול בתעוזה, כאלה שמעוניינים "לקחת" את מצבם הכלכלי ואת הצורך בכסף ו"להפוך" אותם להזדמנות פיננסית חד פעמית.
משכנתה הפוכה עושה שימוש בנכס קיים שבעליו סיימו לשלם בעדו והופכת חלק מהשווי שלו לכסף נזיל, כלומר להלוואה לכל מטרה. ההלוואה הזו, בניגוד להלוואות רגילות או למשכנתה בצורתה המוכרת, אינה משולמת באופן חודשי אלא מתוכננת כ"הלוואת בלון".

מה המשמעות של מסלול ייחודי זה?

המשמעות היא שהריבית המשולמת כתוספת על החזרי הקרן – ושממנה הבנק, למעשה, מרוויח – מוחזרת רק בשלב של מכירת הנכס. מצב כזה יכול להתרחש אפילו אחרי פטירת בעלי הבית שלקחו את המשכנתה ההפוכה מלכתחילה. בסיטואציה כזו, מי שיהיה אחראי על החזר הקרן פלוס הריבית, שחשוב לציין שלרוב היא גבוהה יותר מאשר במשכנתה רגילה, יהיו היורשים של הנכס ששועבד לבנק.

למי זה יכול להתאים?

משכנתה במסלול הפוך רלוונטית אך ורק לבני שישים ומעלה, אשר בבעלותם נכס על שמם באופן מלא. קבוצת הגיל הזו בדרך כלל זקוקה למימון שקשה להם להשיג אותו על ידי עבודה, בין אם לצורך תחזוקת החיים בגיל השלישי ובין אם בכדי לסייע לילדים ולנכדים בבניית חייהם. רבים מבין האנשים שבוחרים ללכת בדרך הזו, מעדיפים אותה על פני הורשת הבית בשוויו המלא לאחר מותם, בכדי שיוכלו להעניק סיוע כלכלי של ממש לצאצאיהם ב"זמן אמת" וכן לחיות בכבוד בגילם המבוגר.

אנחנו כאן לעזור לכם
השאירו פרטים לייעוץ אישי ללא התחייבות:
דילוג לתוכן